De fases in het Dukan dieet

dukan dieet
Zeggen de termen Dukan dieet fase 1 en Dukan dieet aanvalsfase je helemaal niks? Lees dit artikel dan goed door want wij gaan je er alles over vertellen. Het Dukan is een wereldberoemd dieet waar je enorm veel gewicht mee kunt verliezen. Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk om snel gewicht te verliezen, maar je moet wel even weten wat de beste aanpak is. Het Dukan dieet is de perfecte manier om snel wat kilootjes eraf te krijgen. Laten we eens kijken naar ervaringen van mensen die het Dukan dieet al hebben toegepast.

Dukan dieet ervaringen

Zodra je op zoek gaat naar Dukan dieet ervaringen kom je er al snel achter dat er enorm veel tevreden mensen zijn. Tijdens de eerste 1-2 weken van het dieet verlies je al enkele kilo’s is de bewering. Dit blijkt ook nog echt zo te zijn als je ervaringen van mensen leest. “Na 8 dagen 3 kilo lichter op de weegschaal” is bijvoorbeeld een ervaring van een deelnemer aan het dieet. Iemand anders zegt “Na 8 weken 8 kilo lichter”. Niet gek toch? Wil je ook snel gewicht kwijtraken, dan is het Dukan dieet echt iets voor jou. Laten we eens kijken naar de 1e fase van het dieet, wat houdt die fase in?

Dukan dieet fase 1

Tijdens de 1e fase van het Dukan dieet wordt alles anders. Je gaat eten op een hele andere manier eten namelijk. Tijdens deze fase eet je alleen maar producten die heel veel proteïnen bevatten. Wil je een aantal voorbeelden van dergelijke producten? Eieren, zuivel en magere vleeswaren zijn perfecte producten om te eten tijdens deze fase. Als je gewend bent om altijd een heerlijke glaasje rosé te drinken voor het diner, dan moet je die helaas laten staan. Na het nuttigen van de maaltijd mag je wel een glaasje alcohol drinken.
Tijdens deze eerste fase val je al snel af. In de eerste week kun je al direct 4-5 kilogram kwijtraken door het nieuwe voedingspatroon. Dit snelle verlies van gewicht zorgt voor voldoende motivatie om door te gaan met Dukan.

Dukan dieet aanvalsfase

De 1e fase van Dukan wordt ook wel de aanvalsfase genoemd. Dat het Dukan dieet aanvalsfase heet is natuurlijk ook niet heel gek, want je voert als het ware een aanval uit op je lichaam. Je voedingspatroon maakt een enorme verandering door en je lichaam moet er aan wennen.

Hoe nu verder?

Wat gebeurt er na de 1e fase? Stopt het dan? Zeker niet! Na de 1e fase ga je door met de 2e fase, de cruisefase. De duur van deze fase kan per persoon verschillen. Voordat je begint met het Dukan dieet bedenk je voor jezelf een streefgewicht. Stel dat je nu 120 kilogram weegt en je wilt graag 90 kilogram wegen, dan moet je dus 30 kilo kwijt zien te raken. Stel dat je tijdens de eerste fase 5 kilogram bent kwijtgeraakt, dan heb je dus nog 25 kilogram te gaan. Tijdens de 2e fase verlies je 1 kilogram per week. De fase duurt net zolang totdat je op je streefgewicht bent. In het net genoemde voorbeeld zou fase 2 dus ongeveer 25 weken duren.

Fase 3 en 4

Tijdens de 3e fase ga je langzaam maar zeker weer terug naar je oude eetpatroon, het eetpatroon dat je had voordat je begon aan het Dukan dieet.
De 4e fase duurt eigenlijk je hele leven. Alles is weer terug bij het oude qua eetpatroon, behalve één ding. Een dag per week eet je namelijk zoals je at tijdens de aanvalsfase. Op die dag eet je dus alleen maar producten met veel proteïne. Hierdoor blijf je je hele leven lang op gewicht en hoef je niet bang te zijn dat je weer aankomt. Natuurlijk moet je wel voldoende blijven bewegen. Zorg er voor dat je elke dag in beweging blijft en ga minimaal één keer per week sporten. Het maakt niet uit welke sport je gaat doen, je kunt bijvoorbeeld gaan hardlopen, maar ook een bezoek aan de sportschool is prima.
Drink daarnaast voldoende water, dat is goed voor je lichaam. Te weinig drinken kan hoofdpijn veroorzaken namelijk.
Wij danken je voor het lezen van dit artikel. Je weet nu wat het Dukan dieet is en hoe je het zelf kunt toepassen. Veel succes met afvallen!

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*